RSS

Sangat busy.

Sangat busy.

Selesai exam, sangat busy menyelesaikan kerja.
Selesai kerja, sangat busy berkemas untuk balik.
Bila balik, sangat busy untuk mengemas bilik.
Selesai berkemas bilik, sangat busy untuk mengemas rumah.
Busy. Busy. Busy.
Macam-macam benda nak buat. Sampai semuanya tak sempat masa.

Oh Tuhan. Jika diberikan lebih masa, aku pohon masa ku ditambah.
Ketawa.
Tamak betul.

Dan akibat dari keadaan yang busy itu, aku merasakan diri sangat lemah dan tidak bermaya.
Mahu pengsan. Mahu demam. Mahu lari jauh-jauh.
Boleh?
Mana boleh. Hidup harus diteruskan.
Senyum.

Isnin.
Bermula kerjaya sebagai guru.
Lagi busy.
Busy dan busy dan busy dan terus busy.
Agaknya bila mahu free yer?
Tiada jawapan yang pasti.

Mahu berehat dan memikirkan plan seterusnya.
Senyum manis sambil menongkat dagu.





note hati :
"Kalau diberi pilihan, aku tidak mahu ke mana-mana dan ingin berdiam diri. Mahu berehat sepuas-puasnya. Senyum."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

FarHa said...

ha sedang berehat puas2~ lagi la konsisi yg sgt mendadak hehe~ baru 3 bulan dah nampak perut, nanti jgn kejut tgk ha ye :P

nelly said...

all the best ! follow ~

piNky LuCiA said...

ha..

wah.. tak rehat2 lagi ni.. huhu. jelesnyaaaaaaaa...

napa nak kejut lak. ha dapat anak kembar. hehe.

piNky LuCiA said...

nelly..

tQ cayang.. all de best untuk u jugak.. :) lalala~