RSS

Rumah ku Syurga ku..

Kata orang berada di rumah sendiri penuh dengan keselesaan dan kekadang menjadi syurga dunia untuk diri sendiri.

Ya. Aku akuinya.
Berada di rumah sendiri, aku boleh melakukan apa yang aku mahu. dan semahu-mahunya bergerak bebas dan tidak perlu menghiraukan kata-kata orang.

Berada di rumah orang menguji seluruh kesabaran aku.
Aku bukan tidak suka berada di sini. Bahkan seronok bila banyak keletah anak-anak yang kekadang terpaksa aku layan dengan sabarnya..

Budak-budak memang macam ni. Kata Nad. Aku senyum.
Setiap kali balik sekolah, aku dihujani dengan banyak soalan.
Soalan yang sama setiap hari yang patut aku jawab.
Soalan yang berulangkali hampir 20x sehari yang perlu aku jawab dengan sabar..
Aduhai. Kekadang, aku sangat penat. Tapi cuba sedaya upaya menjawabnya dengan baik...
Tapi kekadang kemarahan tidak dapat dikawal menyebabkan ia keluar membuak-buak.
Ish3.. Baru aku sedar, aku bukan seorang yang penyabar. Ketawa.

Tapi kekadang rrasa seronok jugak ngan budak-budak ni..
Betul cakap mak. Katanya aku bukan seorang yang menyukai budak-budak.
Kata aku (dalam hati) "Macam mana aku nak ade anak ni. Budak-budak pun aku tak suka."

Bertitik tolak dari situ, nekad untuk pelan-pelan menyukai anak-anak kecil. Senyum.
Betul ke ni?
Ketawa.

Oh, terasa mahu pulang ke rumah ngan tetiba.
Tidak sabar ingin menunggu 2hb Jun untuk bertolak ke Terengganu.
Siapa mahu ikut?
Sila tinggalkan pesanan dengan segera. Senyum.




nota tengah hari ;
"oooo... Balik kampung.. oooo... Balik kampung... Tapi bila nak balik ni.. Huhu. Lambatnya.."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

FarHa said...

Laaa dok suke budok2 ke?? Padan nggih mek nih, payah gak kalo baru mula nak pupuk perasaan tu~ hemm sebb jiwa nak menyukai seorg budak ia lahir dgn sendiri...

senang je nak tahu kite menyukai budak ke tak, bile kite berada di satu tempt, budak mudah serasi ngan kite walaupun dlm masa yg sgt singka.. so pk2 lah...

tp kena cube..sbb kite bakal melahirkan generasi kite, generasi umat Nabi Muhammad...dan sgt memerlukan kesabaran yg tinggi dlm berdepan ngan budak2~ sj bg tips...

coz i love kids very much walaupun ha garang ngan budak2 kecik hehe~

r0sEmeR@Hj@mBu said...

;-)...senyum!satu terapi yg baik...cuma senyum!

NM02 said...

singgah sini dan terus follow. jom serang balas... *__*

piNky LuCiA said...

ngah belajar sukakan bdak2 laa ni.. sempat laa sebelum ade anak.. 9 bulan tu.. insyAllah sempat. ahahaha. boleh macam tu?

piNky LuCiA said...

rose..

sedang tersenyum kepada diri sendiri. hehe

piNky LuCiA said...

NM02..

Salam perkenalan... =)