RSS

Oh Praktikal.

Minggu depan, adalah minggu terakhir aku di sekolah.

Aku sangat-sangat tidak sabar untuk menghabiskan sisa-sisa hidup di sini. Terasa sangat-sangat tidak sabar. Mungkin kerana sudah tidak sanggup lagi menyediakan RPH yang sedetail-detailnya itu. Oh, terasa macam ingin termuntah pun ada bila teringat RPH. Haha.

Praktikal.
Sangat lain dengan realiti dunia pendidikan. Pelik. Semasa aku mengajar di sekolah dulu, aku tidak ditekankan untuk membuat RPH dengan sedetail-detailnya. Tapi bila praktikal, oh.. Kalau boleh detail, detail 203% pun dia nak. Hal ni, memang sangat membebankan aku yang sentiasa banyak kerja ni. (Haha. Perasan!)

Keputusan praktikal.
Aku tak kesah result aku macam mana. Yang aku tahu, aku ingin cepat-cepat menghabiskan apa yang ada. Aku ingin cepat-cepat menamatkan apa yang aku peningkan. Mahu melakukan hanya 1 kerja sahaja. Tidak perlu sampai 3 kerja dalam 1 masa. May be sebab tu aku sangatlah penat. Haha.





Coretan Pinky ;
"Zaman belajar memang tak sama dengan zaman kerja. Tapi zaman belajar, sangatlah manis. Aku pun tak tahu kenapa. Haha."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) said...

memang tak sabar nak abiskan praktikum ni.. penat sangat!..

semoga mendapat keputusan yg cemerlang..

sape jadi supervisor?

Azuan said...

sama r..hahaa

piNky LuCiA said...

Nur..

Aaa penat sangat. semua nak kena buat sedetail-detail yang boleh.. huhuhu..

Ustaz Wan Zailan jadi supervisor.. Nur kenal ke?

piNky LuCiA said...

Azuan..

Senasiblah kita. Haha