RSS

Result eg-Tukar.

3nov.
Ya. Result eg-Tukar keluar hari ni. Aku pagi-pagi dah pergi sekolah. Tak ingat apa-apa. Sampai sekolah jam 9pagi. Banyak plak dihujani dengan persoalan tentang eg-Tukar ni. Aiyyaahh.. Malas mahu menjawab. Sesetengah msg ku tinggalkan tanpa jawapan.

Jam 10 pagi. Aku belum pun tengok result.
Ya. Aku lupa mahu tengok sebab aku sedang busy mengemaskini fail PBS pelajar-pelajar kelas ku. Haha. Bila teringat, aku terus buka.

Jawapan masih juga sama. Sedang diproses.
Ada msg masuk. Seorang kawan mengatakan, "tunggulah malam ni jam 8.30malam. Result akan keluar."

Aku dengan selamba menyambung PBS yang terbengkalai tadi. Tanpa perasaan plak tu. Ish3.

Jam 8.32 malam.
Permohonan aku ditolak mentah-mentah. Tapi tak pe. Ade tempoh rayuan kan? So merayu sampai dapat yer. :) Senyum lebar.

"Sis, kau nangis tak?"
"Tak."
"Kau ni macam tak de perasaan pun."
"Yup. Sebab aku penat. Dan tak sempat lagi nak fikir eg-Tukar. Aku ngah fikir PBS yang tak siap lagi ni."
"Bagus betul. Kalau aku dah nangis dah sebab permohonan di tolak. Jauh ngan suami plak tu."

Kawan.
Kamu tak tahu betapa sakitnya hati aku. Betapa rasa terkilan ini semakin dalam bila berjauhan dengan suami. Tapi Allah menguatkan hati aku. Semakin hari semakin kuat. Hingga sekarang baru aku tahu apa itu erti ketabahan.

Aku tahu, Allah sedang menguji aku.
Aku harap sangat ujian Allah ini dapat aku langkaui dengan penuh kesabaran. Tanpa tangisan. Tanpa kesedihan. Dan penuh dengan keredhaan. Senyum.

Kalau ikutkan hati, mahu saja aku meraung dan menggelupor melepaskan semua yang tebuka. Tapi itu bukan sifat ku. Aku pasti, bila Allah datangkan satu masalah, akan ade jalan penyelesaiannya.

Hati aku sangat tenang menerima segala keputusan yang akan datang.
Kini, ia menampakkan kesannya. Allah.. bahagianya merasai nikmat mu...

Sayang.
Sabar yer buat sementara waktu ini.
Pasti ada hikmah disebalik semua yang ada.








Nota Pinky ;
"Kamu tak kan rasa senang nya menyelesaikan masalah bila kamu selalu lari dari masalah. Jangan lari dari masalah. Tapi kejarlah masalah. Nescaya kamu tidak akan bermasalah"

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: