RSS

mahu cuti lagi. PLEASE......

Assalamualaikum.


Akhirnya, sampai jugak aku ke UM, Kuala Lumpur.
Walaupun pada mulanya mempunyai sedikit kepayahan kerana sudah kehabisan tiket bas yang telah menyemakkan otak aku sebentar. So dengan bangga nya, aku mengumumkan cuti buatan sendiri telah ku habiskan pagi tadi. Ketawa.

Sekarang jam, 8.39am.
Aku sepatutnya sudah bersiap sedia untuk ke kuliah. Tapi masih lagi releks.. Mahu kelam kabut sebentar nanti agaknya. Senyum.

Kalau diikutkan hati, mahu lagi aku sambung cuti buatan sendiri dengan bangganya.
Tapi bila difikirkan balik, "tak mahu belajar ke weyh?". Aku gagahkan jugak membeli tiket e-Budaya bertarikh 8hb Februari, 10pm. dan tepat jam 8am, aku selamat sampai di kolej.

Memulakan hari untuk belajar adalah perkara yang agak sukar.
Kerana baru je menghabiskan cuti, hari ni dah kena belajar. Aura kesejukan air telaga di kampung masih kuat mencengkam. Aura gerimis turun dan menghasilkan pelangi jugak terbawak-bawak sehingga ke KL. bermacam-macam aura aku terpaksa tinggalkan di kampung laman. Ini hanya disebabkan mahu belajar.

Semangat nak belajar tu. Senyum simpul malu-malu.

Tapi, untuk semester ni, harus belajar dan kerja, sama kuat.
Kerana, aku bertekad mahu pulang ke kampung setiap bulan. Makin besar, makin aku rasa tidak mahu berjauhan dengan bonda. Entah apa yang merasuk kepala otak aku sekarang.

Mungkin aura Puan Farha telah berjangkit dengan aku. Ketawa kuat-kuat.

Arggghhhhh. Mahu menjerit kuat-kuat.
Mahu cuti. Mahu cuti. Mahu cuti. Mahu cuti. Mahu cuti. Mahu cuti. Mahu cuti. Mahu cuti. Mahu cuti. Mahu cuti. Mahu cuti. Mahu cuti. Mahu cuti. Mahu cuti. Mahu cuti. Mahu cuti.
Sudah ku jerit kuat-kuat dalam hati. Senyum.

Sekarang mahu bersiap dan melawa untuk ke kelas.
Ada perkara yang perlu aku settlekan selepas kelas yang menyebabkan aku sedikit busy. Busy laa sangat. Ketawa.





nota hati :
"Aku sedikit lega, kerana hubungan yang ada, bertambah elok. Aku berjanji pada mu, Sayang. Aku akan menjadi isteri yang baik buat mu. Senyum."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

lea said...

baru balik u?
x aci! x aci!

piNky LuCiA said...

hahahaha. aci laa.. wat cuti sendiri. ngeh3. syok.....

jangan jeles.... lalalala~