RSS

dUiT bUKAn SEgALAnyA..tApi sEgaLAnyA mEmeRlukaN DuiT…



benar atau tak kenyataan ni…aku pun…ngah pk ag..tapi…skrg aku baru faham.. dunia ni klu nak hidup..mmg memerlukan duit.. tak de duit.. mmg menyeksakan.. mmg memeritkan.. tapi ape yg perlu aku buat klu aku tak de duit? Carilaa duit…hmm.. cari duit bukanlah keje mudah.. sampai kapan pun duit tak kan pernah cukup.. ntahlaa…nak2 bila duk kL gini…pastu… oleh sbb2 tertentu…harga barang2 makin naik..myk makin naik…eleh..turun ri2 pun.. bukan byak pun.. ciput je turun..huhuhu.. salah siapa? Aku? Keluarga aku? Atau pemimpin Negara? Itu mmg tak leh nk bgtahu salah sape. Pandai2 laa kita menilai sendiri.. kenyataan da ade depan mata.tak kan nak nilai pun tak leh kot.. huhuhu..

bila bcakap bab duit ni.. biasanya org akan mengeluh.. tak cukup duit.. bg pelajar.. mmg laa diorg sll tak cukup duit..sbb da takde income..mcm mana nak ckup duit wey… haa.. bg yg bkerja plak… mcm mana? Cukup duit? Hmm.. cukup bulan.. dapat duit.. dapat gaji.. byar hutang..huhu. lagi haru…hmm.. nape duit sgt penting?? Adakah duit tu leh beli segalanya yg kita mahu????

Duit mmg tak leh nak beli kebahagiaan… tapi utk dapat kebahagiaan..kita perlu ada duit..

Duit.. mmg tak dapat beli kesihatan.. tapi dgn ade nye duit.. kita leh beli product kesihatan utk sihat.. tak gitu? Duit.. mmg tak bley beli cinta & kasih syg.. tapi bila kita nak org menyintai kita..menyayangi kita.. kita mesti ade duit.. adoi… segalanya… DUIT.. DUIT.. DUIT..

Adakah aku ni digelar mata duitan bila aku cari duit? Hmm… teringat member yg dalama kata aku gitu..lantak laa korg nak kata ape..jnji aku ade duit dan aku bley baiki taraf hidup aku yg terumbg ambing ni.. naik semak kepala otak aku ni.. bila pk duit.. wakakaka.. sume nak kena beli..tapi sume tak cukup duit.. macm mana tu???huhu

Ade member ckap..ala… ape susahnya..ko kan cntik…ko carilaa dato’ mana2 yg leh support ko..hm..kepale otak ko cantik.. itu gadai body namanya tu..eish…mintak jauhkan perkara tu dari aku yg serba kurang ni..wahahaha..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: