RSS

Ya Allah, kuatkan aku sekuat hajar.

Ya Allah.
Bagaimana kah aku ingin sekuat hajar? jika hajar berlari berbumbungkan langit. Dan aku pula berlari berbumbungkan kipas.

Ya Rahman.
Bagaimana kah aku ingin sekental hajar? Jika hajar berlari berlantaikan pasir, aku pula berlantaikan marmar indah.

Ya Rahim.
Bagaimana kah aku ingin setabah Hajar? Jika Hajar diselimuti teriknya matahari tetapi aku diselimuti penghawa dingin di kiri dan kanan.

Ya Aziz.
Bagaimana kah aku ingin seteguh Hajar? Jika Hajar sedia mentaati Ibrahim yang menghantarnya ke padang tandus. Tapi aku datang ke sini dengan semua kelengkapan yang ade.

Ya Allah Ya Razzaq.
Aku memang tidak akan sekuat Hajar, aku memang tidak akan sekental Hajar, aku memang tidak akan setabah Hajar, aku memang tidak seteguh Hajar.

Tapi ya Allah, berilah aku peluang untuk merasakan satu perjalanan rohani yang aku juga boleh merasakan bahawa aku juga perlu teguh seperti Hajar. Aku juga mesti kuat seperti Hajar. Aku juga harus tabah seperti Hajar. Dan aku juga perlu kental seperti Hajar.

Perjalanan rohani ini tidak akan hadir dengan keizinan mu ya Allah. Jadi ya Rahman, jemputlah aku dan keluarga ku serta seluruh keturunan ku ke sini lagi. Menemui mu. Merasai perjalanan rohani yang indah dan menenangkan ini. Merasai pengorbanan Hajar sepenuhnya.

Kabulkanlah doa ku ya Allah ya Rahman ya Rahim..

Nukilan,
Azura,
Mecca,
23.12.2016 12.03pm


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: