RSS

Kerja yang tak pernah habis.

Banyak kerja saya ketika cuti.
Saya andaikan saya cuti bekerja di sekolah dan sambung bekerja dirumah sebagai suri rumah sepanjang tempoh 5 hari.

Hari ni saya buat appointment untuk cabut gigi. Doctor putuskan untuk cabut 3 batang gigi hari ni. Dia cakap tak payah simpan lah kalau gigi tak elok. Saya ikutkan ajer. Dia doctor, saya cikgu. Jadi, dia lebih tahu. Kan?

Ada kawan bertanya, kenapa gigi saya banyak rosak. Katanya, "kenapa gigi kau cepat sangat reput hah? kau tak gosok gigi yer malam-malam eh?" Hishh. Gurau kasar nampak. Saya ketawakan jer pertanyaannya. Saya jugak sudah lama berfikir mengenai gigi saya yang memang cepat reput. Mungkin kekurangan kalsium. Saya perlu minum susu dengan kerap. Masalah nya bila minum susu, saya mula terasa mual, terasa berlendir di halkum dan tetiba muntah. Sekian.

Di sini, saya dapat simpulkan (wah. Ade kesimpulan bagai). Semasa mengandung kan Faqihah, saya masih menyusukan Naurah. Sehingga lahirkan Faqihah, saya masih lagi menyusukan Naurah sehingga Faqihah berumur sebulan. Kemungkinan besar, kalsium yang ada dalam badan, sudah saya salurkan kepada kedua-dua angel kesayangan saya. Dan apa yang ada pada saya, setakat itu jela. Hehe.
Ok. Tamat. Itu kesimpulan dari cikgu yer. Bukan kesimpulan dari doctor.

Balik dari menghilangkan gigi, tetiba ubat bius sudah hilang. Jadi memang akan terasa sakit yang bersangatan. Akibatnya saya berpeluh-peluh dan tak dapat berdiam diri. Ke hulu ke hilir tanpa tujuan. Sehinggalah saya putuskan mahu kemas rumah. Rupanya bila kita sakit gigi, kita takkan dapat berbuat apa-apa. Haha. Berat sungguh ujian ni.

Tapi akhirnya kemas juga ruang tamu saya kerjakan. Haha.

Ok lah. Saya mahu berehat. Lagipun kewajipan kepada Allah sudah saya tunaikan.

Selamat malam di kala hujan petang. Hehe.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: