RSS

Cuti ngan bahagia.

Assalamualaikum. Salam sejahtera. Salam 1 silaturrahim.

Cuti sekolah.
Kali ni cuti sekolah ngan takde perasaan stress dan nak fikir apa-apa. Kalau tak, mesti nak kena fikir Siapa yang nak ganti kelas tambahan aku lah. Siapa lah yang nak buat itu. Buat ini. Gara-gara nak balik kampung. Alhamdulillah. Bercuti dengan aman. Walaupun bukan hari pertama cuti balik macam menetap di Kuching dulu. Tetap bahagia.

Sebenarnya aku sangat rindukan Seri Setia yang menenangkan jiwa. Tak banyak songeh. Tak banyak ragam. Sangat rindukan saat-saat balik sekolah dan dapat berehat dengan aman dan kerja dapat diselesaikan dengan baik tanpa gangguan.

Berbeza dengan sekarang.
Tapi yang aku dapat sekarang, bila aku stress aku dapat tengok en.Hati kesayangan jiwa terus. Tanpa perlu tunggu berminggu-minggu untuk tengok en. Hati kesayangan jiwa secara live.

Oh. Kenapa sejak dua tiga menjak ni aku selalu memperkatakan tentang perbezaan sekolah baru dan sekolah lama? Mungkin rindu akan kedamaian dulu. Rindu akan kemesraan dulu. Rindu akan silaturrahim dulu.

Sekarang aku sudah melangkah setapak demi setapak ke depan. Jadi itu semua tinggal kenangan saja.

Tapi apa yang aku boleh belajar, seperti kata Bonda Permaisuri.. "Dalam hidup ini, tak semua benda yang kita mahu, kita akan dapat. Ade sesetengah benda yang kita genggam, Kadang-kadang kita kena lepaskan. Kita kena belajar redha dan menerima qadak dan qadar dengan penuh keikhlasan. Baru hidup kita terasa tenang."

Aku akui.
Bonda Permaisuri dah seperti kaunselor bertauliah. Kekadang kata-katanya menusuk jiwa. Membuatkan kolam mata ku bertakung.

Selamat bercuti semua.
SENYUM sampai telinga.






Nota Pinky;
"Balik ngan My Angle je. En. Hati ade presentation ibook dengan apple. Sayang, I doakan u berjaya selalu. I miss U. Walaupun baru beberapa jam tak tengok u.. serius.!"

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: