RSS

Banyak jugak hikmahnya.

Assalamualaikum.
Alhamdulillah wa syukurillah. Kesihatan bertambah baik. Cuma selsema, sakit tekak dan batuk jer belum hilang lagi. Insya Allah akan sembuh tak lama lagi.

Nikmat kesihatan bila ditarik, Ya Allah... Besarnya rahmat Mu bagi sihat walafiat sebelum ni. Tapi besar lagi rahmat Mu bagi sakit sebab sakit menghilangkan semua dosa-dosa yang ada. Alhamdulillah.

Sekarang. berada ngan My Bidadari. Without My Hati.
Bila berseorangan macam ni, aku sempat bermuhasabah. Ewwahhh. Banyaknya nikmat yang Maha Esa bagi kat aku. Pindah balik Malaya. Pregnant. Lahirkan my Bidadari di Kelantan. Ada Bidadari peneman. Bidadari yang sihat dan kuat macam Abi. Abi dapat sambung master. Then doakan Abi tamatkan nya hujung tahun ni. Banyak lagi la..

Tapi..
Aku tetap rindukan saat dulu. Sebelum aku balik ke Malaya. Tiap-tiap hari aku qiyamullail. Tiap-tiap hari aku bercerita pada Allah. Tiap-tiap hari aku menangis dalam doa. Tapi... bila dikurniakan nikmat yang banyak, hanya beberapa hari je dalam seminggu aku bangun malam. Itu pun tidak bersungguh-sungguh. Ya Allah.

Aku harap, dengan kesihatan yang bertambah baik ni, aku akan dapat qiyamullail macam dulu. Dan bercerita macam-macam pada yang Maha Penyayang. Dapat memohon macam-macam pada yang Maha Pemberi Rezeki. Subhanallah.

Sekarang terasa Aku seolah-olah kacang lupakan kulit.

Bila dapat apa yang dihajati, aku lupa kepada yang Maha Pemberi. Tarik nafas dalam-dalam.

Hmmm.. Sebenarnya banyak jugak hikmah nya bila my Hati banyak hari berkursus. Sempatlah aku bermuhasabah diri. Sekarang aku berazam untuk jadi macam dulu. Insya Allah.

Doakan tau!

Go Pinky! Go!





Nota Pinky ;
"Bila sihat macam ni mula lah gian nak menjahit. Haiya! Tapi kepala masih berpusing. Dengar nasihat orang tua Pinky. Kesihatan diutamakan. Hoho."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: