RSS

Pesta Buku Antarabangsa, PWTC

Assalamualaikum. Selamat sejahtera dan salam satu Malaysia.
Gaya macam orang nak bagi pidato di tapak perhimpunan tu.... Hehe.

Semalam, kami menghabiskan masa dengan berjalan.
Sebenarnya meluangkan masa bersama en. Hati adalah hari yang paling aku sukai. Berjalan sambil berpegangan tangan dan tersenyum bahagia, menyebabkan jantung aku berlari dengan pantas sepantas kilat. Aku akui, kami sibuk dan tidak ada masa untuk meluangkan masa begini. Jadi bila en. Hati putuskan untuk ke library di UM, aku pun putuskan aku ikut. Walaupun aku sedar, sekarang aku tidak selincah dulu.

Keadaan di bandaraya Kuala Lumpur.
Macam biasa.. Masih tidak berubah seperti 6 7 tahun yang lepas. Sesak. Jem. Dan penuh ngan manusia. Haha. Yela, dah namanya KL, kan.. Tempatnya jem, jem, jem kuasa 1000.

UM banyak berubah.
Bangunan. Pengangkutan. Library. Jalan. Macam-macam dah berubah. Rasanya baru 3 tahun meninggalkan UM. Cepat nya masa berlalu.

Macam biasa bila masuk library, cari lah buku ngan giatnya. dan bila selesai, en. Hati ajak ke pesta buku. Wah! Aku ngan senyum lebar katakan YES i do. hehe

Kami berbincang dan memutuskan tidak terus ke PWTC. Jem sedang berlegar di dalam kepala hotak masing-masing. So park kereta dan naik LRT dan turun di stesen PWTC. Ya Allah manusia. Tak tahu nak cakap lah. Sangat-sangat ramai. Sampai aku terasa sakit kepala. Tapi abaikan je. Sebab berjalan bersama, berpimpin tangan adalah perkara yang lebih selesa. Haha.

Kami luangkan masa 5 hingga 6 jam di sana. Memilih buku. Melihat gelagat-gelagat manusia. Berceloteh sesama sendiri dan menghabiskan duit. Hehe. Yang paling penting, aku sedang bertanya diri, agaknya bila aku dapat khatam semua buku ni? Haha. InsyAllah, akan ku khatam dengan kadar segara. Konon. Hmm..baby pun suka baca buku. Kan?

Komen aku tentang Pesta Buku Antarabangsa.
Sangat best. Sebab sah-sah laa diskaun dia memang berbaloi-baloi. Dan hanya pulus yang menyekat keinginan yang bersarang itu. Kalau boleh semua duit nak beli buku. Tapi alhamdulillah, dapat kawal nafsu lagi. Kalau ada lagi, insyAllah akan ku datang lagi. Pasni kena start menabung duit untuk beli buku plak. Azam di tengah tahun. Haha.

Pada sesiapa yang belum pergi, silalah pergi. Memang takkan menyesal. :)












Nota Pinky:
"Makin lama, makin terasa en. Hati makin sweet. Alhamdulillah, Allah kurniakannya pada aku. Harap hubungan yang terjalin ni akan terus dilindungi oleh Allah selalu. Amin."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: