RSS

Memupuk cinta pada sekolah baru.

Assalamualaikum.. Salam sejahtera.
Salam penuh keceriaan kepada semua yang sedang kepenatan dan berduka sekarang. Positif kan minda anda, nescaya cara penyelesaian akan datang dengan sendiri.
Pesanan ditujukan untuk diri sendiri. Dabik dada.

Sedang berfikir cara mengajar yang positif dan tidak membosankan.
Semakin lama semakin buntu untuk menarik minta pelajar yang tidak mahu belajar. Bestnya kalau dapat mengajar pelajar-pelajar yang dahagakan ilmu dan sentiasa berminat untuk mengetahui sesuatu yang baru. Impian tu, sila simpan. Sengeh. Sambil ketuk kepala.

Aku terfikir.
Perlu ke aku gunakan skill yang telah dipelajari di Seri Setia dulu pada sekolah sekarang? Perlu tu, memang aku rasa perlu. Tapi bila aku fikir balik, sekolah ni sangat berkira ngan cikgu, perasaan terbantut. Tetiba rindu yang bersangatan pada Seri Setia. Segala disediakan. Dan langsung tidak berkira dengan guru. Aku memang sudah jatuh cinta dengan Seri Setia. Dan aku akui, aku memang sayangkan sekolah itu.. Serius.!

Sedang memupuk kasih sayang.
Sekarang mungkin proses memupuk kasih sayang dan berazam untuk membuatkan hati jatuh cinta pada sekolah ini. Tapi setakat ini, cinta Seri Setia melebihi segalanya dalam hati ini. Haha. Bajet sedang bercinta dan kupu-kupu berlari-lari mengelilingi kepala. Hihi.

Budaya sekolah baru.
Memberikan kerja sekolah masa cuti untuk pelajar. Secara tak sedar, aku mengangguk. Tanda bersetuju dan mengambil kira kerja sekolah apa yang perlu aku berikan. Dan sekarang, aku sudah menyiapkannya. Well done! Syabas! Aku tepuk bahu sendiri. Tak perlu aku siapkan dirumah. Di rumah aku ada keperluan khas yang perlu aku siapkan. Senyum. (Macam kat rumah aku buat kerja berat sangat! Berehat 68 jam.. Hi. Hi. Hi).

Harapan baru.
Aku harap, aku dapat belajar menyayangi sekolah ini dengan cepat. Tapi aku mengakui, aku bukanlah jenis seorang yang cepat untuk jatuh cinta. Aku bukan jenis orang yang senang menyayangi sesuatu. Tapi bila aku sudah jatuh cinta, Insya Allah, ia akan mekar sentiasa. Maka! Aku telah tetapkan masa 6 bulan untuk percubaan menyayangi sekolah ini. Azam di bulan Mac. Kot!











Nota Pinky :
"Sudah beberapa hari entry ini berada di dalam draft tanpa di post. Dan hari ini setelah menyiapkan kerja, dapatlah aku menarik nafas sedikit. Sekarang, aku mahu blog walking sekejap. 10 Minit sudah memadai. Membaca tanpa meninggalkan jejak. Hihihi."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

Lyaa Suriany said...

Good luckk. memang bkn sng pn nk ajar diri sndiri bg cpt syg or jth cinta. kena natural. kdg2 kite xsdr pn . tup tup dah terjatuh syg pn.
hehe