RSS

Buktinya, Sayang...

Semalam.
Tetiba en. Hati kesayangan jiwa bertanya.
"Yang, u sayang i tak?"
"Of cos laa i sayang.. U kan suami mithali."
"Apa buktinya?"

Aku menelan liur.
Aishh.. En. Hati ni tetiba tanya kalah waktu bercinta. Tapi kalau nak minta bukti pun boleh. Halal kan... Hihi.

Setelah ligat dan tekad sesaat untuk menjawab.
"Buktinya, i korbankan body i yang slim melim ni untuk mengandungkan anak u. U tahu tak pinggang i, body i dah tak slim bila pregnant ni. Habis semua besar.." Sambil menjeling manja.

Aku kira dah puas hati dengan jawapan itu. Dia tersenyum.
"Selain daripada itu?"

Aku ingat dah puas hati. Rupanya tidak.
"I korbankan kesenangan sekolah di Sarawak demi balik ke sisi u dan datang ke sekolah yang menyesakkan jiwa ni. Mentensionkan otak. Semua demi u tau.."

Senyum sampai telinga. Kami sama-sama diam. Dan menyambung lagi tentang segala cerita di siang hari.

Sejenak aku terfikir.
Aku terfikir, kenapa lelaki suka meminta bukti atas cinta yang wanita berikan? Nasib tak mintak bukti sebelum kahwin. Kan..
Mungkin hanya lelaki sahaja yang boleh menjawabnya.

Aku sebagai wanita.
Aku rasa, mungkin kebanyakan wanita menyintai dan menyayangi tanpa syarat dan tanpa perlu menunjukkan bukti. Asalkan dia menyayangi kita dengan sepenuh hati, melayan dengan baik, bercakap dengan penuh kasih sayang, itu sudah memadai. Tidak perlu membuktikan dengan perkara-perkara yang ala-ala novel tu.
Kemungkinan untuk kebanyakan wanita. Aku tidak kata semua. Termasuk lah aku. :)

Sayang,
Aku menyintai kamu dengan ikhlas. Aku sama sekali tidak meminta balasan daripada kasih sayang ini. Jodoh yang Allah berikan pada ku ini akan aku syukuri hingga ke syurga. Tak usahlah kau meragui kasih sayang yang terbina. Kerana aku sanggup berkorban segalanya untuk kamu yang bergelar suami. Aku berharap, kasih sayang yang kita bina ini akan berpanjangan hingga ke mahligai syurga nanti. Insya Allah. Amin...










Nota Pinky ;
"Minggu ni minggu yang sangat memenatkan. Jam 6 petang barulah aku sampai ke rumah. Hal ini akan berterusan hingga ke hari Khamis. Aku sedang mengarang sepucuk surat moden. Tapi masih juga belum dapat di siapkan sepenuhnya. Kekadang tulisan itu terhenti. Penuh kebuntuan. Harap dapat menyiapkan nya secepat mungkin untuk menjawab surat cinta seseorang. Hehe."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: