RSS

Nazir. Tugasnya memantau.

Tugas seorang isteri.
Sekarang mahu menjadi isteri mithali dan budiman. Jadi tugas sekarang hanya perlu mengiringi suami ke mana sahaja. Hehe. Berasa hebat. Bukan bermaksud sombong. Tapi hebat kerana dapat melakukan tugas yang sudah lama diidamkan. Mengikut suami, ke mana saja suami pergi. Senyum.

Baling. Destinasi pertama telah dijelajah.
Separuh urusan telah pun selesai. Hanya tinggal beberapa lagi urusan yang sepatutnya diselesaikan lama dahulu. Tapi masih terbengkalai hingga sekarang. Insya Allah. Aku doakan urusan itu cepat selesai.

Destinasi kedua. Kulim.
Menghadiri kem motivasi AlQuran yang dijayakan dengan kerjasama MRSM Gemencheh dan Sekolah Rendah Islam Nurul Hidayah Penghulu Elang Kulim. Memang membuatkan aku terasa di gamit memori dulu. Teringat zaman kanak-kanak dulu. Menghadiri kem yang dipaksa oleh Bonda Permaisuri. Buat aku tergelak sendiri. Dan kini, aku seolah-olah melihat diri sendiri. Ya. Di sini. Senyum.

Destinasi ketiga. Baru diberitahu oleh en. Hati. Katanya Butterworth.
Menziarahi abang nya. Dan ada perkara yang harus dilunaskan terlebih dahulu. Mahu berbincang sesuatu dengan panjang lebar. Aku sebagai isteri mithali menurut perintah sahaja. Sambil tersenyum manis. Dan dalam hati, cepat lah masa berlalu. Aku ingin menatap wajah bonda Permaisuri.

Destinasi keempat dan seterusnya belum ditetapkan lagi.
Aku malas mahu bertanya. Kerana susah kenal benar hati budi en. Hati yang keputusan nya selalu berubah-rubah dan dilakukan last minit. Itu memang tabiatnya. Aku terima dengan berlapang dada. Kelemahan dan kelebihan nya adalah cara hidup ku sekarang. Senyum tanpa rasa.

Mahu Berehat dengan sepenuhnya. Lepas ni, tak dapat berehat dengan aman dan tanpa gangguan. Katanya banyak lagi kerja yang patut diselesaikan dengan segera.

Terutamanya tugas mengiring en. Hati.. Sekarang aku sudah terasa macam isteri perdana menteri yang mengiringi perdana menteri ke mana sahaja beliau pergi. Best jugak sebenarnya. Sengih. Nampak gigi yang tidak cantik.







Nota Pinky :
"Sayang, i nak u berehat cukup-cukup yer.. Pasni banyak lagi tempat yang kita nak pergi. Aku senyum. Bahagia. Diusapnya pipi ku dengan lembut. TQ sayang. I love U. So much."
Published with Blogger-droid v2.0.10

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: