RSS

Tahun baru. Tempat baru.

Hari ni, 1 januari. 2013.
Aku melangkah tahun baru dengan rumah baru. Tarik nafas dalam-dalam. Isu pindah rumah ni bukan isu lama bagi aku. Mungkin terlalu kerap aku berpindah menyebabkan aku menjadi bosan dan sudah tidak kesah bagaimana tempat tinggal yang bakal aku diami. Ada sedikit keluhan di situ.

Rumah sewa yang paling lama aku diami adalah selama 7 bulan. Dan rumah yang paling aku suka adalah di Gemencheh. Walaupun akhirnya kami dihalau (oppss kasarnya. DIMINTA.) keluar oleh pihak-pihak tertentu, aku tetap sukakannya. Walaupun hati aku agak terguris dengan situasi tersebut.

Rumah sekarang. Rumah bujang lah aku kira. Ketawa sopan. KONON la bujang. Kan jauh dari suami. Aku juga ade sedikit suka. Mungkin area rumah yang strategic menyebabkan aku senang dengannya. Tapi aku terpaksa berpindah keluar. Terima kasih kepada Mr. PEN**** kerana menyepahkan bilik dan rumah aku.

Barang yang hilang.
Barang aku, aku kategori kan dalam tidak banyak yang mereka ambil. Hanya tabung duit syiling dan sehelai tudung, sehelai baju tshirt, sehelai seluar, sehelai kot kegemaranku berwarna coklat. Adakah salah seorang dari mereka adalah perempuan. Tudung aku pun dia kebas. Dala tudung jenis labuh tu. Adeyy.

Housemate yang paling kesian. Keretanya hilang. Sabarlah. Aku faham rasa itu. Kerana aku juga punya situasi yang sama.

Rumah baru hanya rumah flat. Tapi takde tangga. Haha. Means aku mengucapkan syukur Alhamdulillah kerana rumah yang kami dapat adalah ditingkat bawah. Alhamdulillah. Tidaklah aku perlu bersusah payah mengheret semua barang ke atas.

Dan yang paling penting rumah ni tak terlalu besar. Senyum sampai telinga.

Puan rumah pun tidak terlalu cerewet. Mudah sangat berurusan dengan dia. Bukan macam puan rumah sekarang, semua dia nak kira.

Alhamdulillah, syukur. Allah menguatkan semangat ku. Dan mengentalkan hatiku untuk menghadapi ujian ini.
Thank u, Allah.

Aku harap, Allah akan menguatkan semangat ku disini. Hingga ke tarikh aku ditakdirkan pulang ke sisi en. Hati. Senyum.






Nota Pinky;
"Terasa semakin hari semakin kuat. Walaupun hati tetap tidak bersemangat seperti biasa. Haha. Hati akan lebih bersemangat jika en. Hati disisi. Hidup diteruskan juga. Sambil menggenggam tangan sendiri. Aja-aja. Fighting."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: