RSS

Boringnya.

Hari ni, kelas habis jam 1.20. Pastu sambung ngan meting akademik. Kata cikgu-cikgu senior, biasanya habis meting jam 4petang. Aku sedang berkira-kira. Hmm, sambil menggaru dagu yang tak gatal. Lepas balik nanti, apa lah aku nak buat yer.

Macam ni lah hidup aku selama 8 bulan di sini. Selepas sekolah, fikir apa yang hendak buat di rumah. Kalau dulu, boleh jugak merayap ke sana ke sini. (Konon. Macam banyak sangat je merayap.) Sekarang, hidup aku sekitar sekolah dan rumah. Tapi perubahannya adalah aku makin kurang menangis. Haha. Kadang-kadang.

Adik aku cakap, memang aku dasar anak manja. Tak kesah lah. Gelak besar-besar.

Sebenarnya hidup begini memang sangat mahu membunuh keceriaan hidup ku. Membunuh diri ku yang dulu. Membunuh sikap ku yang dulu. Hanya satu sikap sahaja yang tidak dapat dibunuh. Semangat juang. Tapi langkahnya tanpa warna. Pelanginya hilang. Hampir sepenuhnya. Yang tinggal hanya cahaya yang malap. Cuma, titisan hujan tidak lagi turun seperti biasa. Patut dibanggakan. Bukan?

Sekarang ni, sedang berjuang mempelbagaikan warna. Warna yang malap itu harus ditambah. Supaya hati bertambah teguh. Bukan mudah. Perlukan hati yang kuat. Terutamanya dikelilingi oleh keadaan yang tidak mengizinkan ini. Pejam mata, rasailah semangatnya. Supaya ia meresap masuk ke lubuk jiwa.

Aku percaya. Tidak ada satu pun yang mustahil disisi yang Esa. Senyum penuh makna.






Nota Pinky;
"Kesibukan en. Hati dari pagi sampai malam, kekadang membuatkan aku betul-betul sunyi. Terfikir. Adakah dia rindu kan aku?"

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: