RSS

Bunga-bunga ujian ku galas dengan tabah.

Kebelakangan ni, aku jarang mencoret. Aku pun sudah tidak pasti kenapa dan mengapa. Yang aku tahu, aku seolah-olah tidak pandai mahu meluahkan yang terbuku. Pada sahabat pun aku jarang berkongsi. Ntahlah. Noktah disini.

Mungkin tension dengan semua yang menimpa.

Tetiba Miss J muncul tanpa diundang. Kata housemate, aku sedang stress. Aku ketawa besar-besar. Dalam hati, aku menafikannya.

Kebelakangan ni, sangat banyak perkara yang tak diundang datang. Aku anggap Allah sedang menguji tahap ketabahan aku. Mungkin. Siapa tahu, kan. Dan. Aku rasa ia meningkat. Tapi otak aku kekadang hang (betul ke ejaannya. Haha.) jugak sekali sekala. Menyebabkan aku terpaksa setting semula.

Setting otak, tidak bermakna aku tidak berlapang dada ye kawan. Kalau sesiapa ade ditempatku, nescaya dia akan tahu jeritan batinku.

Bertabahlah. Bunga-bunga ujian ini hanya datang kepada orang yang betul-betul terpilih sahaja.
Itu kata seorang kawan. Sama ada betul atau tidak kata-katanya, aku tidak peduli. Yang pasti, kata-kata itu membuatkan aku senang dan mampu tersenyum.

Aku berharap semua perkara yang telah ku atur berjalan lancar.
Amin.


Nota Pinky;
"Senyum itu perkara yang paling senang dilaksanakan. Tapi saat ujian menimpa, ia menjadi perkara yang paling sukar dilaksanakan. Senyumlah wahai diri. Kerana senyum adalah penawar bagi hati yang gundah."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: