RSS

Pra honeymoon.

28hb September.
Minggu ni minggu balik ke Gemencheh. Memang tak sabarlah nak jumpa suami tercinta. Bukan saje tak sabar, siap berdebar-debar lagi.

Menjadi seorang isteri kepada suami dan tinggal berjauhan dengan suami bukan perkara yang mudah.
Aku terpaksa menetapkan iman, menjaga hubungan kami suami isteri, saling percaya mempercayai dan banyak lagi pengorbanan yang harus di lakukan.
Kalau sama-sama tak kuat iman, hancur rumah tangga.

Aku harap, Allah menjaga hubungan suci ini hingga ke akhirnya.

Terima kasih, Sayang...
Untuk percutian yang tidak dirancang ini. Rancangnya lain, buatnya lain. Tapi best dan rasa sangat bahagia. Terima kasih Sayang untuk pra-Honeymoon ini. Senyum meleret sampai telinga. U yang terbaiklah Sayang.. I love U so much. =)

Merancang ke Port Dickson. Pergi ke Kuala Rompin.
Puan Farha bertanya, apa itu pra-honeymoon. Jawapan pendek dah di jawab di FB. Dan jawapan panjang sikit, ada di sini.

Pergi honeymoon beramai-ramai bersama kawan-kawan yang ade keluarga juga. Membawa anak-anak (kecuali aku lah) dan ber-barbeque beramai-ramai sambil borak-borak melepaskan tension dan main air+mandi di tepi pantai. Hehe. Kami pergi beramai-ramai dan konvoi 7 buah kereta.

Memandangkan aku sudah berkahwin sudah 1 tahun 4 bulan. Tapi kami tidak pernah ke mana-mana lagi.
Kekangan kerja. Kekangan masa. Kekangan kewangan. Dan pelbagai kekangan lagi membuatkan kami terpaksa menahan, ditahan dan tertahan semua honeymoon yang dirancang. Jadi, oleh sebab pergi ramai-ramai, kami namakannya dengan pra-honeymoon. Hehe.

So. Selepas ini kami akan lebih kerap honeymoon.
Hmm.... Bila berjauhan begini, kami mengambil keputusan untuk honeymoon setiap kali berjumpa. Kata orang, sebelum ada anak, hendaklah menghargai masa yang ada. Wah! Kemain.

Sudah merencanakan sesuatu bersama en. Hati.
Juga bonda permaisuri juga... ;)
Harap semuanya berjalan dengan baik dan lancar.

Dan.
Walaupun hanya cuti Sabtu Ahad dari Kuching ke Semenanjung, aku sangat happy cuti kali ni.

Nota untuk en. Hati ;
"Sayang, ucapan jutaan terima kasih untuk u. Walaupun tak jadi apa yang kita rancang, tapi u tunaikan jugak janji u. I proud of u Sayang.. Dan sayang i pada u bertambah-tambah. I love u so much. U dulu, kini dan selamanya, Sayang. 
Terima kasih kerana membahagiakan i..."








Nota Pinky ;
"Sayang, i harap kita dapat menempuhi semua dugaan dengan hati yang tabah. Senyuman manis ini hanya untuk u sorang.. I sayang U sangat-sangat. Selamanya."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: