RSS

Status i, BERKAHWIN. Ok?

Gediknya title. Tak boleh blah langsung. adeh!
Whatever. Janji... Aku happy. Haha.

Hari ni seorang lagi cikgu di sekolah ku mengikut jejak 3 orang cikgu yang sudah bertukar. "Dia dapat pulang ke pangkuan suami." Kata Pengetua. Aku copy and paste je. Hehe. Yang seronoknya, dia dapat balik semenanjung. Ish! Tak boleh jadi betul. hmm...

Oleh kerana dia sudah selesai menyerahkan tugas dan jawatannya dan ingin berkhidmat di sekolah baru, maka dengan rasminya, meja nya di booking oleh aku. Selamat tinggal meja yang sempit. Say hye pada meja yang selesa. Alhamdulillah. Allah bagi rezeki. Kan?

Selepas selesai mengemas meja, ada cikgu yang menegur.
Aku jawab dengan selamba. Lepas ni, giliran aku plak. Sambil tersenyum lebar. Aku pun nak balik ke pangkuan suami jugak. Kans...

Tetiba..
"Kamu mana boleh balik. Kan single lagi. Kecuali ade suami dekat semenanjung. Kalau suami kat sini, hai-hai-bai-bai lah."

Hellooooo.. I'm Not Single. Ok?
I'm already married..

Ish3. Asal lah kebanyakan cikgu kat sekolah ni duk ingat aku masih single.. Aku ni dah double nak tunggu triple je.. Huhu. Padahal hari tu dah cakap, aku dah pun kahwin. Suami ku di Gemencheh. Muka aku ni tak macam orang kahwin ke? Susah betul baby face ni. Err.. Ada orang bangkang ke?

Kata cikgu satu sekolah ;
"Awak tak nampak langsung macam orang dah kahwin. Nampak macam kanak-kanak Rebina lagi. Yang ceria. Kadang-kadang muka seposen."

Nah! Ambik engkau.
Dia kata aku kanak-kanak Rebina?
Ish3. Teruk sangat ke rupa aku ni? Rasa dah macam rupa guru dah. Huwaaa..

Arghh.. Tak kesah lah. Kanak-kanak Rebina ke. Kanak-kanak riang ke. Mak budak ke. Kakak budak ke. Janji, status aku, dah berkahwin. Ok?

Lepas ni, aku nak tampal besar-besar sijil nikah kat meja tu. Biar semua orang nampak. DAN FAHAM. muahahahaha.. Gelak jahat dengan kuat.

Hmm..

Pengumuman.
Dengan ini aku mengumumkan...
Pada sesiapa yang nak berkenalan dengan niat mahu mengorat tu. Sila hentikan. Aku bukan perempuan yang curang dibelakang suami.
Pada sesiapa yang nak berkenalan dengan niat mahu berkawan tu, sila teruskan niat anda.
Terima kasih.
Hahaha.

Pengakuan berani mati seorang isteri tu.

Aku sayang suami aku. Aku takkan sakiti dia. InsyAllah, selamanya. =)

Bila kamu sayangkan seseorang, kamu akan nekad melakukan sesuatu perkara supaya dia tidak akan disakiti. Betul atau tidak, tanya diri kamu.










Nota Pinky ;
"Bonda permaisuri dan Ayahanda raja sudah sampai ke Gemencheh. Ingin sekali aku terbang pulang. Tapi tiket berharga RM855 untuk perjalanan 2 hala. Tak berbaloi untuk balik 3 hari 2 malam. Adeh!"

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: