RSS

Sekejap lagi. Tunggu selama 2 jam.

Sekarang jam 617pm. Berbuka jam 653pm.
Tak sampai 1jam lagi aku akan berbuka seorang diri. Perkara yang aku memang-memang-memang tak suka. Makan dan menikmati juadah seorang diri. Oh! Pejam mata rapat-rapat.
Tapi Alhamdulillah juga, di sini ramai orang. Kalau berbuka menghadap dinding yang tidak bersuara, lagi haru. Mengangguk. Setuju pada diri sendiri.
Bersyukur apa yang ada dan jangan kufur nikmat. Faham? Senyum kelat.

Hujan.
Sekarang hujan sedang turun dengan lebatnya. Dan aku sedang memerhati titis-titis hujan yang lebat itu melalui tingkap di depan Gate No 3. Awal kan? 2 jam sebelum gate buka lagi aku dah terpacak di sini. Semangat nampaknya aku mahu balik ke semenanjung.
Ya. Memang aku sedang teruja. Sangat teruja mahu berjumpa en. Hati. Suami tercinta sejak dulu lagi. Hihihi.

Tetibe bahu menjadi sangat sakit.
Mungkin kerana duduk terlalu lama di atas kerusi dengan menghadap Awliya' bagaikan orang mahu exam esok. Baru merasa kepuasan ber'internet' dengan sepuas-puasnya. Tanpa gangguan dan boleh meneruskan pembacaan dengan baik. Yeah! (Walaupun di tepi kanan ade seorang baby yang sedang menangis. Di tepi kiri plak, ade budak yang sedang berlatih kungfu dengan tiang airasia ni. Hahaha.)

Ramainya orang nak balik.
Bersesak-sesak orang.. Hmm.. Masa masukkan bagasi tadi pun dah berduyun-duyun. Sampai lenguh kaki ku menunggu giliran. Dan aku dah rasa macam kat Terminal Putra plak.. Hihihi. Esok Khamis... Mesti lagi ramai orang.. hmm... Itu bahangnya musim perayaan. Kan?

Tiba-tiba sms masuk.

Seorang Sahabat.
Mengucapkan selamat pulang dan selamat sampai. Aku tidak tahu dan tidak pandai mahu mengomen apa. Aku sangat takut tersalah cakap. Aku tahu, apa rasa bila orang dah balik, tapi kita masih di situ menunggu hari walaupun kita sudah pun mendapat cuti.
Maafkan aku, Sahabat.

Sebentar kemudian.

Sms cinta.
Sudah banyak kali sms cinta masuk ke dalam inbox ku. Dan kali ini entah kali ke berapa pun aku sudah lupa. Dan... Semestinya dari en. Hati tersayang.
"Sayang, i juga rindu pada u sangat-sangat. Dont worry, i sampai jam 930 malam ni.. Tunggu i." Dengan senyum aku membalas.








Nota Pinky ;
"Aku tidak pernah merasa seteruja ini untuk balik ke kampung. Dan perasaan ini akan ku simpan menjadi kenangan. Senyum."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: