RSS

Perancangan bulan depan.

Ahad. 12.08.2012.

Esok Isnin. Selasa. Dan Rabu akan pulang ke Semenanjung dengan jayanya. Yeah!

Noktah perancangan bulan ini.
Perancangan bulan depan. Aku dan en. Hati sedang merancang untuk mengambil inisiatif lain selain menunggu sahaja di dalam rumah yang penuh boring ini.

Bulan ni tidak habis lagi. Tapi sibuk dengan bulan depan. Hehehe. 
Apa orang nak kata, ikutlah. Kami sudah membuat keputusan dengan jayanya. Kini, aku sudah pun nampak lebih tenang.. Menangis pun sudah kurang. Lama nya aku mengambil masa untuk menerima keadaan ini. 

Dan setelah menerimanya, aku teruskan langkah demi langkah. 
Drastik gitu. Tetiba teringat tentang prinsip diri yang orang lain tidak boleh melukai hati ini tanpa kebenaran. Haha. Aku telah melanggarnya selama lebih kurang 3 bulan. Oh! Tersedar sekejap dari lamunan. 

Kata orang, dibuang ke laut, menjadi pulau. Di campak ke bukit menjadi hutan. Dilontar ke udara menjadi kejora. Di lempar ke lembah menjadi sungai. Aku mahu menjadi seperti itu. Hmmm.. Kita tengok nanti. Haha.

Perancangan sekarang adalah balik 2 minggu sekali. 
Itu pun jika di izinkan oleh Allah. InsyAllah. Ade jugak yang bertanya, sudah giler kah aku? Menghabiskan duit dan tenanga untuk berjumpa dengan suami. Aku senyum. 

Aku menjawab dalam hati.
Ya. Aku sanggup kami begini daripada tidak berjumpa langsung.
Lebih baik kami berjumpa 2 minggu sekali dari kami terus mengumpul duit dan tanpa berjumpa satu sama lain. Bukankah itu lebih baik, wahai KPM? Haha.

Istikarah.
Sudah aku lakukan banyak kali. Jawapannya sudah ada. Ya. Aku hanya menunggu masa. Aku percaya, Allah sudah tetapkan sesuatu untuk ku. 
Amin.







Nota Pinky ;
"Mahu pergi ke bazar di Kem Penrisen. Siapa mahu ikut, jom! Bazar paling best di Kuching, kata orang semenanjung di sini. Senyum. Berkira-kira mahu beli apa petang ni."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: