RSS

Baru lima hari. Adeh! Terasa macam 5 tahun.


Sabtu. 16 Jun 2012.

Hari ke-5 di Bandar Kuching, Sarawak.
Aku ke pasar di Bandar Satok. Di sini banyak ikan, udang, kerang, sotong, ketam segar.. Semua besar-besar. Buah pun besar-besar dan segar-segar. Harganya? Hmm, standard KL. Mungkin aku tinggal di Bandar, jadi ia tidak semurah yang orang lain katakan.. Dan satu perkara yang tak boleh dihindarkan ialah mulut aku tak berhenti menguap. Hm, itu tandanya di sini semuanya tidak menarik perhatian aku. Bila shopping dan menguap.. boringlah maksudnya tu.
Pergi pasar pun boleh menguap. Pelik betul ngan perangai aku.

Ya. Tak banyak tempat yang aku pergi. Hanya pergi ke pasar. Dan kembali ke rumah. Cuti aku, aku habiskan di dalam bilik yang agak terbatas ruangnya sambil merenung syiling. Dan memikirkan apakah hikmah Allah menghantar aku ke sini. Dan sambil berfikir, apakah alasan yang kukuh untuk aku balik ke Semenanjung.

Bila ada masa terluang saja aku akan isi dengan memikirkan en. Hati di semenanjung. Beginilah aku menghabiskan masa selama seminggu di sini. Hari-hari akan datang pula bagaimana? Pejam mata rapat-rapat. Pasti aku tidak tahu lagi apakah hikmah yang tersembunyi aku di sini.

Ya Allah. Tunjukkanlah hikmah Mu..







Nota Pinky ;
“Oh. Terasa seperti mahu gila bila cuti di habiskan di dalam bilik yang ruangnya agak terhad. Esok, sehari lagi aku bercuti sambil memandang syiling dan makan maggi. Senyum kelat pandang diri sendiri. Dugaan.”

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: