RSS

Allah, tunjukkan daku jalan.


Ahad. 24 Jun 2012.

Hari minggu yang kosong.
Setiap hari minggu aku lalui dengan penuh kosong. Puteh tanpa corak. Terasa macam hidup ni penuh dengan warna-warna yang pudar. Tak pernah lagi dalam hidup aku, aku terasa sangat sayu dan kosong. Terasa tidak diisi. Oh Ya Allah. Tolonglah hamba mu ini.

Mahu pindah balik semenanjung. Hati memberontak.

Sudah hampir 1 minggu aku membuat solat istikarah dan solat hajat. Aku memohon petunjuk pada Ilahi agar aku dan en. Hati di tunjukkan jalan. Sama ada aku baik di sini atau pulang ke semenanjung. Jika baik di sini, mudahkan aku dan en. Hati untuk mengharunginya. Jika aku baik di semenanjung, mudahkan lah urusan penukaran aku ke semenanjung. Lembutkan hati semua orang yang terlibat dengan urusan penukaran aku. Amin.

Aku sangat berharap Allah memberi petunjuk untuk ku dan suami membuat keputusan yang betul. Sebab sekarang, aku terasa seolah-olah sedikit tidak betul otak ini. Warasnya berkurangan agaknya. Mungkin sangat merindui kamu, en. Hati…

Sebenarnya, dugaan ini aku rasakan tersangatlah berat. Walaupun orang lain dapat memikulnya, tapi aku rasa sangat terbeban. Bebannya seakan-akan menghantui seluruh hidup ku. Dan setiap penjuru pemandangan, hanya ku lihat kamu, Sayang.. sangat rindukan kamu.

Menghembus nafas perlahan-lahan menerusi mulut.

Aku harap situasi ini segera tamat. Dan ia tak kan berulang lagi.

Ya Allah, tunjukkan lah hamba mu ini jalan.. Moga hati ini akan lega dengan kehendak dan takdirMu. Amin…








Nota Pinky ;
“Perasaan aku kala ini. Berjauhan dengan en. Hati menjadikan aku manusia separuh giler! Aku harap, masih ade lagi daya pertimbangan akal yang normal dalam diri. Sayang. Adakah kamu merindui aku?”

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: