RSS

cuti kali ini.

Assalamualaikum.

Salam cuti Chinese New Year. Salam satu Malaysia. Salam sejahtera untuk semua.


Cuti kali ini, terasa lama. Mungkin kerana aku telah mencuri untuk bercuti dengan melebihkan 2 hari. Ketawa.

Sekarang, singgah sebentar di Bestari.com bersebelahan kampung. Tanpa memberitahu emak dan ayah. Nakal kan? Sudah mahu jadi emak orang pun masih nakal tak habis-habis. Tak pe. Sebelum betul-betul naik pangkat jadi ibu, hendaklah kita nakal beramai-ramai. Teori yang di buat oleh diri sendiri. Senyum.

Sedang designkan sesuatu yang mengujakan hati.
Tapi kekadang terasa hambar. Mungkin ada sesuatu yang masih belum selesai. Aku teringin sekali ia kembali seperti waktu dulu. Tapi aku tahu, ia akan mengambil masa yang agak lama.

Otak sedang berputar-putar merencanakan sesuatu.
Aku harap, teknik yang aku pilih akan memberi kesan kepada kehidupan yang akan datang. Wish, hidup aku penuh dengan luck. Senyum. Amin.

Aku akan menghabiskan sisa-sisa cuti yang aku buat sendiri dengan penuh senyuman mesra kepada alam. Mahu berehat seindah-indahnya. Mungkin selepas ini, jadual aku penuh dan tidak mengenal rehat lagi. Mungkin itu akan terjadi. Siapa tahu kan?

Ada perkara yang masih tertangguh.
Adakah aku sengaja menangguhkan atau ia tidak dengan sengaja tertangguh. Aku tidak ada jawapan kepada soalan yang aku buat itu. Dan aku sangat percaya, jika ia milik aku, perkara itu pasti akan berakhir dengan baik sekali.





nota hati :
"Sedang menunggu pelangi muncul. Ketiadaan gerimis petang menyebabkan aku terpaksa menunggu lama untuk melihat warna-warna pelangi yang indah itu. Aku mengharapkan kaki ku akan berdiri setabah yang mungkin untuk menunggu pelangi nan indah itu muncul. Senyum."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: