RSS

jom bercuti. ketawa.

Assalamualaikum. selamat hari cuti.
hello. hai. hye. hi. senyum.

apa yang kamu buat sempena Thaipusam ni?
menyambut Thaipusam dengan gembiranya. atau menikmati cuti dengan bahagianya. atau memanafaatkan masa yang ada dengan tidur lena-lena sampai sakit badan.
ketawa.
pilih yang mana satu yang kamu suka, janji kamu bahagia.

penat masih bersisa.
perjalanan yang mengambil masa setengah jam hingga empat puluh lima minit itu, membuatkan aku terasa penat. ketawa.
balik kampung hampir 8 jam, aku tidak merasa lama, tapi perjalanan ke tempat yang aku nak tuju hari ini adalah penat? pelik.

penat ke?
sebenarnya, bukan penat kerana perjalanannya. tapi penat kerana terpaksa memilih dan memilih serta memilih, tidak berhenti-henti. di tambah pula, mata ku tiba-tiba rambang. jadi khidmat bantuan bonda dan kekanda-kekanda adalah amat diperlukan hari ini.
selesai menelefon, aku memilih apa yang dikehendaki. senang kan. tak susah untuk membuat keputusan. bonda sudah memberi idea. ketawa. (dasar anak manje!!).

aku ni pandai memilih ke?
ketawa sopan.
sebenarnya terus terang aku katakan bahawa aku tidak pandai. ribuan + jutaan terima kasih kepada bonda cool dan kekanda-kekanda kerana memilih colour untuk ku. dan jutaan ucapan terima kasih juga kepada Nad kerana membuat pilihan ke atas apa yang aku pilih. aku pilih banyak-banyak, lepas tu dia yang tentukan yang mana lebih sesuai. senang keje aku.
sekali lagi aku ketawa dalam penat.

meninggalkan benda yang dipilih untuk tujuan seni adalah yang terbaik. kerana aku bukanlah insan seni yang tahu menghasilkan seni. jadi aku memerlukan khidmat-khimat pakar. lagipun, free. so apa salahnya kalau di tinggalkan. ketawa.

sekarang, masa untuk berseronok dulu. selepas itu, kita lihat apa hasilnya. senyum.

menuju ke Teluk Kemang, Port Dickson.
pertama kali dalam sejarah hidup, aku sampai ke sini. senyum. nampak sangat jakun. tapi tak mengapa. aku tidak kesah. janji pengalaman itu ada walaupun sekali.

merencanakan mahu naik pisang.
berani ke aku setelah aku lemas 3 kali? ketawa. berani atau tidak, itu akan diketahui selepas aku berjaya naik ke darat nanti. senyum simpul. lemas nanti, comfirm ade orang selamatkan. ketawa.

sudah bersedia untuk mencuba satu benda yang baru. ketawa.
elok je aku senyum. tak nampak pun aku takut. sengeh.


pengalaman.
ye. memang pengalaman yang indah. yang cukup me'release'kan tension aku. dan seronok. aku takut. tapi kental jugak. bila teringat ingin ketawa kuat-kuat pun ada. mana tak nya, jeritan 10 orang, di dengari oleh satu pantai. ketawa. may be kerana kami semua panic kerana jatuh dalam laut. padahal bukan dalam pun.

perkara yang pelik.
kaki aku tidak dapat mencecah pasir-pasir pantai walaupun jaket keselamatan telah aku buang. akibatnya aku terkontang kanting disitu bersama Nad yang juga tidak bergerak walaupun telah puas kami berdua berdayung dengan menggunakan tangan. memang kami tidak mempunyai seni langsung untuk berenang.

akibatnya?
kami berdua ketawa. dan pasti nya ada yang datang menarik kami ke arah pantai. (diberi pertolongan. buat malu je). sayang sekali, gambar tidak di ambil. kalau tak, comfirm muka aku buruk tahap dewa dewi semasa ketakutan. ketawa.

setelah penat, bergegas ke tempat tadi. tempat yang aku tinggalkan barang-barang ku.

sesampai di sana.
mulut melopong. mata terjenggil. terkejut.
dalam hati, "aduh. apasal grand sangat ni?" tapi okla. tak boleh nak buat apa dah. ketawa. "ter".

hari yang sangat sekejap untuk dilalui.
berlalu seolah-olah sekelip mata. tapi hati aku, senyum. indah. mungkin juga masih ragu-ragu untuk berganjak, walaupun persiapan sudah mula di lakukan. pelik ngan diri sendiri.





nota hati :
"masih mencongak. masih banyak lagi perkara yang perlu aku selesaikan. pening-pening-pening. aku berharap agar Allah memudahkan segalanya dan memberikan aku rezeki yang murah. Amin."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: