RSS

matahari yang hilang

dalam hidup ni, kita kekadang perlukan penyeri. kalau tak de penyeri, biasa nya hari akan malap. hari-hari yang dilalui pun tak de cahaya. matahari pun tak kan muncul. semua menjadi suram dan tak de yang ceria.

aku sangat lega bila dia hadir. tapi kekadang kehadiran yang ku pinta dengan penuh senyuman itu bertukar pada pergaduhan yang berpanjangan. kekadang aku tak sangka perkara yang kecil boleh dibesarkan. tapi itulah hakikatnya.

makin lama, umur ku makin meningkat. aku jemu dan bosan apabila bergaduh. aku boring. dan seterusnya boring ku itu mempengaruhi mood seharian ku. kata orang, gaduh-gaduh sayang itu manis. tapi bukan bagi ku. aku tidak menerima kata-kata itu. sebab bagi ku, satu pertelingkahan boleh menjadikan keseluruhan hari ku malap dan tak de bunga-bunga kebahagian.

kalau bergaduh sejam 2 jam. boleh lah. macam mana plak kalau bergaduh 1 minggu 2 minggu. aku kekadang bukanlah wanita romantik yang pandai memujuk. kekadang aku juga jenis yang kaku. yang tak tahu apa yang perlu aku buat bila dia merajuk.

kekadang memang macam tu. tapi bila datang mood romantik, okla kan.. kalau tak datang, macam ni laa jadinya.. blur. buntu. tak tahu nak buat apa. dan tak tahu nak rasa apa.

jadi, sepatutnya jangan ganggu hidup orang yang tak sudi di ganggu..

senyum selalu =)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS