RSS

syukur

seminggu dah berlalu.. badan sangat penat.. baju pun tak sempat nak basuh. tapi dah hantar dobi. haha.. bukan malas ye.. tapi kat masjid mana boleh jemur baju.. basuh baju pun tak dibenarkan.. so terpaksa laa geng-geng writer menghantar semua baju ke dobi.. :)

pergerakan ku di Masjid agak terbatas. yela masjid kan.. so susah laa sikit.. semuanya di batasi. bukan maksud ku nak buat perkara yang pelik-pelik.. tapi sekadar membataskan gurau senda.. percakapan.. pergerakan..

kalau di luar Masjid, aku boleh bergurau keterlaluan, di sini, ia perlu di batasi.. jika di rumah, aku menjerit memanggil kawan-kawan, di sini, aku turunkan tone suara ku ke tahap yang serendah mungkin. tak kan kat sini pun aku nak menjerit kot. huhu. hormatilah Masjid.. sebab ni kan rumah Allah.. ;)

kalau aku sebaik ini bila di rumah, or di mana-mana tempat.. alangkah bagusnya.. hehe..

sebenarnya menjadi orang baik dan menjadi orang jahat, sama-sama susahnya.. tapi bila kita pilih untuk menjadi budak baik, kita kan diberi 2 ganjaran.. itu yang istimewanya menjadi orang yang baik-baik.. hehe

mak pesan tadi.. katanya suruh aku keje elok-elok.. dan jadi anak yang baik, yang soleh, duduk baik-baik, jangan nakal-nakal.. mak tu, kalau bab pesan memesan kat aku, memang pro.. hehe.. tapi aku suka.. sebab siapa lagi nak pesan kat aku macam tu kalau bukan mak.. hehe.. kalau lelama tak dengar mak membebel, rindu jugak.. sebenarnya bukan membebel tu, itu semua nasihat yang berguna..

Bila dah seminggu tinggal dan menetap di Masjid, aku terasa seronok laa plak.. terasa aman, damai, sentosa.. tiap-tiap kali solat, pasti ade saje kuliah pendek diberikan oleh imam kepada makmum.. setiap inci penjuru masjid semua diletakkan micropone.. so di mana aje aku berada, aku akan dengar kuliah pendek dari mana-mana imam. hatta dalam bilik asrama pun..

itu yang uniknya berada di masjid.. seronok jugak.. banyak benda dan ilmu baru yang aku pelajari.. ;)

aku patut bersyukur.. alhamdullillah pada Allah kerana memberi kesempatan pada ku untuk berada di sini..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS