RSS

kL.. aku datang..

dah sampai pun kL.. sekejap laa plak aku balik.. tapi tak pe. asalkan terubat rindu aku kat family. hmm, dah tua-tua macam ni pun masih nak manje-manje ngan mak lagi. huhu. memang patut aku tak pilih untuk ke oversea sewaktu tika dulu. hehe. memang aku layak berada di Malaysia. aku kan patriotik orangnya..

hmm... perjalanan malam tadi, hampir 8 jam, aku rasa sekejap aje. hm.. sesampai ke kolej, nak kena kemas barang lagi. nak pegi ke rumah nad bawak barang-barang yang aku dah kemas ni. cuti ni terpaksa laa aku menumpang. bulan 7 nanti oklaa sebab dah masuk kolej. :D

satu hari yang memenatkan. tunggu plak awang hensem tu datang. aduhai. bawak kete ke buat kete. detik hati aku. aku tak marah. cuma penat dan ngantuk. menyebabkan aku tertanya-tanya. may be jugak sebab tidur malam ku hanya di atas bas yang tak berapa elok kusyennya. sempit dan tak selesa. serta terganggu dengan brek mengejut pemandu bas. ish3.. sakit jantung aku semalam. dahlaa ade orang merokok dalam bas. lagi lemas aku. semalam nasib tak semput je bau asap rokok. huhu.. tapi itulaa hakikatnya perjalanan dari satu destinasi ke destinasi yang lain mengambil masa dan pengorbanan tenaga. =p

kul10am 10mei10..
isi barang semua dalam kereta. pastu on the way ke Masjid Wilayah. sebab nak tengok tempat. survey-survey. waaa.. survey2 plak.. ini hanya disebabkan nak tengok bilik kuliah. tengok tempat penginapan perempuan, lelaki. macam-macam laa keje nya lagi.. sebab aku perlu familiar ngan semua tempat, bagi melicinkan perjalanan program nanti. aku harap semua berjalan lancar. macam yang aku bayangkan.

sehari suntuk, bekerja tanpa henti. dan aku hanya sempat melelapkan mata selama 1 jam. itu pun ketika aku diberi rehat. masa tu otak dah blur. dan mata dah nak pejam. masa dalam kereta, terlelap kejap. tapi terkejut. sebab mimpi. ntah apa yang aku mimpikan aku pun tak tahu. tapi aku rasa aku terawang-awangan. tinggi je. seolah-olah ade orang mengangkat ku setinggi mungkin. aku plak gayat. buat aku takut je.. hmm.. lepas tu, aku tersentak. dan terus terjaga. dan aku masih bersyukur, ade orang kat sebelah aku. hahaha.

apa maknanya? tak de makna apa-apa kot. mainan tidur je tu. haha. (ayat menyedapkan hati.)

meting ngan producer. abg Ujang and abg Lan. selesai satu keje. dan meting ngan abg Najib plak. ketua writter. banyak perkara yang aku perlu tahu setelah bercuti hampir 3 minggu. dan banyak perkara yang telah berubah tentang IM. entah apa yang dorang ubah aku pun tak reti dan tak faham.. hmm.. may be bukan aku tak faham, tapi aku tak reti nak bercerita. hahaha. cerita yang agak tragis jugak. huhu

keje hari ni selesai. keje esok laa plak. kata abg Najib, esok masuk office pukul10. tapi better pegi awal. dan balik pun awal. boleh rehat sikit. program dah nak mula, memang tak boleh nak rehat banyak sangat.

pada pihak-pihak yang berwajib, aku harap, pihak-pihak yang berwajib faham dan memahami. kerana aku keluar hanya untuk bekerja. bukan untuk berseronok. ini pun untuk masa depan bersama. waaa..

aku harap sangat, semua orang faham tentang keje aku. aku tak nak bergaduh. tak nak jauh-jauh hati. sebab semua tu akan membantutkan otak aku untuk berfikir. sebab bila bergaduh fikiran aku hanya akan berlegar tentang orang yang aku bergaduh or yang mencari gaduh. so kalau boleh, aku sangat mahu elakkan untuk bertegang lidah, leher, perut ke apa. untuk memastikn mood aku sentiasa ok.

waa.. tetibe je ngantuk. nak tidur dulu. night. sweet dream. =P

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS