RSS

DONE!!!

alhamdullillah.. syukur.. dah lepas semua paper yang ade dalam otak aku.. lega yang amat.. tak tahu nak cakap. sekarang berdebar-debar laa plak.. macam mana laa aku punya result. aku harap aku akan dapat result yang baik sem ni.

hmm, Qiraat tadi, soalannya sangat simple. tapi jawapan pening jugak nak ingat yang mana satu. mana tak nya, dengan slide presentation nak kena keluarkan. dengan slide yang ustaz bagi lagi. dengan surah-surah yang ada 16 surah berserta khilafnya sekali. hmm, bukan perkara yang senang nak ingat semua tu.

tapi, alhamdullilah aku dapat lalui nya dengan baik walaupun hakikatnya hati ni selalu je tak puas hati dengan jawapan yang aku berikan. ish3..

tapi tawakal pada Allah Taala adalah perkara yang sepatutnya. sebab aku dah usaha. dah baca buku. dah hafal. dah study. bukan sekali. bukan 2 kali. tapi 3 kali baca. sampai pening dan nak termuntah dah. huhu..

sebelum masuk exam, lutut dah terketar-ketar. dengan hati yang berdebar-debar tak sah nak cakap laa.. ngan rasa macam tertusuk sembilu pun ade. haha. tapi yang paling bestnya.. ialah pembantu peperiksaan tu, adoi.. sangat poyo. ntah kenapa pun aku tak tahu, nasib last paper.

semua kawan-kawan aku dah maki hamun kat dia. bukan setakat maki dah.. semua terkeluar. nak lempang laa.. apa laa.. nasib baik aku ni jenis yang tak maki orang. kalau tak, ngan aku sekali join maki memaki. haha. tapi sabar itu penting sebenarnya. walaupun kita nak marah, kita kenalaa senyum. walaupun pada hakikatnya kita tak buat apa yang orang cakap, kita terima dengan redha. sebab akhirnya keadilan itu akan muncul dan hakikat sebenar akan terserlah.

Allah itu kan Maha Adil. hehe.

hmm.. walaupun pembantu peperiksaan tu agak poyo, dengan mengambil semua no matrik orang yang bercakap termasuk orang yang senyum, tapi nak buat macam mana, dah tugas dia. biarlah dia. tapi tak kan nak senyum dalam dewan pun tak boleh kot. haha. kelakar betul perempuan tu.

tapi kekadang sesetengah perempuan ni, ade yang terover sikit dalam perbuatannya. tapi tak semua macam tu. maafkan lah dia. nak buat macam mana. dia dengki sikit tu. (adakah ini ayat utk menyedapkan hati? TAK.) haha

dan sekarang dah sampai sesi untuk kemaskan barang. sebab dah janji ngan k.dila untuk hantar barang masuk stor lepas exam. so kemaslah cepat-cepat. sebab malam ni dah nak balik. hmm, dah lama tak balik dengan lenggang kangkung. apa kata kalau malam ni aku cuba buat macam aku balik rumah masa kat UDM dulu. best jugak. hehe. asyik menimbun je barang kalau aku balik.

esok pagi dah ade kat rumah. itu yang best tu. hehe. peluk mak. peluk ayah. haa.. jangan kasik orang kat rumah tidur pagi. haha. waaa.. excitednya.. lalala~

lagi-lagi tang jeruk mempelam yang mak kata mak buatkan untuk aku. waa.. dah macam orang mengidam ni. eii.. tak boleh ni..

pada sesiapa nak ikut, jom laa.. lagipun 9mei aku balik laa kL balik.. hehe. tak lama pun. rumah aku pun banyak bilik kosong. haha. yek3 je..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS