RSS

Dar As-Sa'adah

Allah itu satu.. Allah itu Maha Besar.. Maha Agung.. Maha Kuasa.. segala kuasa adalah di tangannya.. segalanya adalah ketentuan dan takdirnya..

berada di Dar As-Sa'adah yang agak besar ini, aku terasa diri ini sangat kerdil.. dan aku amat bersyukur dilahirkan dalam family yang sangat bahagia. dan di penuhi dengan cahaya keimanan, dengan parents yang sangat supportive.. semua nya lengkap dalam hidup aku.

tapi remaja di Dar As-Sa'adah ni, tak de mak.. tak de ayah. kekadang family ada, tapi didikan agama plak kurang.

aku tersentuh pada 1 cerita, tentang seorang gadis yang emaknya tak nak mengaku dia anak, disebabkan dia adalah anak hasil dari datuknya mengambil kesempatan pada emaknya.. sedihnya. institusi kekeluargaan sekarang sepatutnya tempat perlindungan yang paling selamat. tapi, lain plak jadinya.. aduhai..

semua orang yang punyai family yang lengkap dengan kebahagian, penuh dengan cahaya keimanan, bersyukur lah walaupun kekadang family kamu susah..

kawan yang baru kenal aku cakap, dalam keluarga ade 2 je yang kita cari. kalau tak de 2 ni, tak yah hidup berkeluarga pun tak pe. pertama kita cari kebahagian. kedua kita cari keimanan atau cahaya keimanan yang lengkap di dalam keluarga..

hidup ini sebenarnya senang.. so kenapa kita nak susahkan diri sendiri.. kan?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS