RSS

cik Hana meng'update' report..

tiap-tiap hari masuk office, kerja ngan baik, kekadang buat kerja dengan buntu dan tak faham, blur, serabut tapi tetap senyum. semuanya adalah lumrah apabila seseorang itu bekerja. rindu mak juga adalah lumrah apabila seorang anak berjauhan dengan mak nya semasa dalam anak itu bertugas..

hmm, tambahan pula, cik Hana yang selalu memberi report tentang apa yang berlaku di rumah, apa yang di buat oleh semua orang, apa yang di masak oleh mak, pergi ke mana or berjalan ke mana, semuanya full report untuk aku. kekadang terasa "menci3" kepada cik Hana yang selalu men"jeles"kan aku. haha

tadi cik Hana sms lagi.. ade report baru nampaknya.. getus hati aku..
katanya mereka on the way ke KB. nak ronda-ronda kB. "I'm on my way to KB, wuhuuu.. syoknya... jom kita melawat KB.."
sms jawapan aku, "pegi main jauh-jauh. orang nak buat keje. menci3.."
"benci tandanya sayang.. hahahaha.."
"wekkk.. =p"

see.. betapa mereka semua men"jeles"kan aku yang tengah bekerja ini. dah laa ngah blur ngan treatment yang ntah kali ke berapa draft nya.. kalau aku ada dan sedang bercuti di kampung, semestinya sekarang aku sedang tersenyum melihat gelagat adik-adik aku dengan mak aku yang semuanya comel-comel.

tapi tak pela.. kata mak, biasalaa.. kalau dah bekerja full lagi laa kitorang tak dapat jumpa lama-lama. nanti semua dah keje, macam ni laa korang balik rumah. kejap kejap je. huhu. sayu laa plak bila dengar mak cakap macam tu. huhu. tapi sekurang-kurangnya aku balik laa jugak tengok mak, tengok ayah, tengok adik-adik. =( hilang semua rindu yang ada kat jiwa ni. haha.

tapi, ade jugak "orang tu" tanya, kita ni rindu tak kat dia..
of course laa jawapan kita... "Rindu sangat." haha. dah lama tak romantik macam ni.. lalalala~

hmm.. esok pasti ade report yang terbaru lagi tentang hal ehwal rumah tangga emak ayah ku di kampung.. macam tak sabar laa plak nak tunggu esok nak tunggu report card dari adik-adik.. lalala~ semakin lama semakin menjadi-jadi angau ku pada kampung laman.. hehehe..

******************
pada adik Mah,
dah tengok lom baju raya yang kak jahit? cantik tak? hehehe.. special tu...

walaupun balik hanya 3 hari 2 malam, aku sempat menjahit 2 pasang baju.. hahaha.. aku harap, adik ku yang sorang ni puas hati dengan tertunainya permintaannya tempoh hari..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS