RSS

hidup penuh dengan mimpi..

sekarang, aku kerap bermimpi. mimpi yang bukan-bukan. pelik-pelik. aku tak baca doa sebelum tidur ke? eh, aku baca. ke doa yang aku baca tu tak cukup untuk mendinding aku daripada mimpi yang bukan-bukan, pelik-pelik?

ustaz Piee kata, kalau selalu sangat, mesti ada jin yang suka kat aku. dan dia selalu intai aku. dan aku harus hati-hati. ustaz Piee pesan, kalau macam tu, aku kena selalu baca quran. dan pesanan ustaz Piee, aku ingat dan simpan. tapi adakah aku hanya sekadar ingat dan simpan? ntah.

aku kekadang terfikir, salah satu dari mimpi-mimpi itu ialah kenapa aku asyik mimpi tentang benda yang sama. dengan orang yang sama. berulang-ulang. dan aku kerap terfikirkannya.

tapi akhirnya aku putuskan jua, mungkin itu hanya mainan tidur, tidak lebih dari itu. dan mungkin aku terfikirkannya sebelum tidur. may be yes or may be not. kekadang tak terlintas pun nama nya di fikiran aku sebelum tidur. tapi dia juga yang muncul.

agak-agak kalau kat luar, kalau aku terfikirkan dia, dia segera muncul tak? atau time aku pejam mata, dan tetibe bukak mata, dia dah ade depan aku, tersenyum manja ke arah ku. haha. bestnya kalau macam tu. hahaha. gatal! lalala~

tapi aku perlu sedar, mimpi itu indah. mempersonakan. realiti itu pasti. =) tidak ada unsur penipuan.

aduhai.. setiap hari yang aku lalui, pasti ade je perkara yang pelik, hahaha.. may be aku pun akan jadi orang yang pelik lepas ni.. hihi..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS