RSS

berani nya lelaki..

hari yang di uji untuk aku.. aku sakit perut lagi.. tetiap minggu sakit perut. dah sakit perut, ulang alik ke tandas plak.. dah laa tandas adalah tempat paling aku tak suka pergi. adeh.. lagi laa aku sakit hati.

tapi bila aku fikir, tak baik aku mengeluh.. astaghfirullah al'Azim.. berisghfar panjang aku dibuatnya. betapa kerdilnya diri aku untuk mengeluh dengan apa yang telah ditetapkan dan ditakdirkan untuk ku. Allah itu Maha Adil. so mesti segalanya punya hikmah.

********

lelaki..
complex..
rumit..
berani..
dan cool..

kenapa aku cakap macam tu?

sebab semalam aku terpandang pada roadtax seorang lelaki. 28 dec 2008.. aku diam. aku terfikir, dan teringat.. Ya Allah, sekarang dah april 2010..

aku mengeleng kepala. menggaru kepala. dan terdetik di hati aku. berani nya lelaki.

hmmm, aku jugak tertanya-tanya.. tak de plak polis yang nak tegur dia. tapi aku harap, Allah selalu merahmati perjalanan hidupnya.. dan setiap langkah yang di atur akan dilindungi sepenuhnya oleh Allah..

kerana aku terfikir, mesti ade alasan yang munasabah kenapa dia buat macam tu.. sebab bagi ku, lelaki atau perempuan, tak kan bertindak setegar itu jika dia tidak mempunyai alasan yang kukuh.

aku senyum.

rupa-rupanya, lelaki memang sangat berani. dan cool tahap dewa walau pun dia tahu, dia telah melanggar kesalahan jalan raya..

kalau aku, ku rasakan aku tak keluar rumah dan naik motor yang roadtax nya mati. tapi itu jika motor tu kepunyaan aku.

apa kata kamu? ade berani?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS