RSS

ustazah kembali. haha

hmm.. setelah berhari-hari aku berpenat lelah.. hari ni baru boleh masuk sini.. lappy plak demam.. nak kena makan ubat... tapi mummy dia ngah sengkek.. dah laa banyak benda yang tertinggal dalam lappy tak save dalam pendrive..huhu.. pening dunia nak buat macam mana..

tapi tu laa lumrah.. busy kerja ngan study.. memang memenatkan kepala otak ku. tapi itu jugak yang aku mahu. mungkin sebab dah biasa bekerja dan tak mintak duit parents.. menyebabkan aku mahu mengambil tanggungjawab untuk bekerja.

hari ni, aduh.. terasa malas. memang semalas-malasnya. ku toleh awan.. ceria. ku pandang ke timur, masih jugak cerah. ku pandang lagi ke barat, hmm.. makin cerah. tiada mendung. hmm.. maknanya hati aku saje yang mendung. mungkin kerana banyak lagi kerja yang terbengkalai. banyak lagi kerja yang perlu aku siapkan..

ya Allah ya Tuhan ya Rabb.. mudah-mudahan Kau permudahkan laa rezki yang halal bagiku dan jauhkan laa perkara-perkara yang haram dariku..

masa meting tempoh hari.. aku diterima kerja bermula 1 mac 2010.. hmm.. aku amat-amat bersyukur. dan gaji yang diberikan jugak, diluar jangkaan ku. dan aku terima dengan ucapan Alhamdullillah syukur pada mu ya Rabb.. kerana mempermudahkan setiap rezki bagi ku.

:) sebenarnya hidup ini indah untuk dijalani jika setiap pengorbanan yang kita lakukan adalah berbaloi.. dan setelah apa yang diusahakan mendapat ganjarannya, jangan takabbur dan lupa diri. ingat siapa yang memberi rezki. dan bersyukur pada yang Esa kerana setiap pemberian adalah datang dariNya..

tak lupa aku ingat kan diri sendiri. sebab otak aku ni kena selalu ingat kan jugak. sebab maklumlah aku ni manusia biasa.. h0h0h0h0..

dan tak lupa juga ku ingatkan diri ini, setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya.. itu pasti..! walaupun pada dasarnya kita tak nampak apakah yang terbaik disebalik semua yang terjadi..

waaa... macam ustazah laa plak..

ade nampak ciri-ciri ustazah ke? hihi.. hmm.. esok nak kena submit form untuk IM dan sub topik untuk interview.. then nak kena present KPBA. pastu banyak lagi yang nak dibuat. so... ustazah kenala tabah. sebab ustazah kan ROCK!!! hehehe..

kapten kata aku ni rock obor2.. hahaha.. aku tak faham apa tu "rock obor2".. tapi hentam jelaa.. hihi

p/s : apa makna "rock obor2" weyh.... =D

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS