RSS

indah kah hari ini?

hari ni, aku cuti, holiday dari semua kerja di gerai.. cuma tinggal masuk kelas yang sangat pack dan full.. and kerja feskum.. esok pun sama.. huhu..

aku bercadang mahu keluar, membeli baju raya untuk dia punya mak.. hehe.. tapi macam masa tidak mengizinkan. tapi kalau Allah izinkan itu tak menjadi 1 masalah kepada ku. meting.. 2 meting.. kelas habis jam 6. sambung terus dengan meting, jam 8 sambung balik meting.. hmm.. hidup aku penuh dengan meting sekarang. haru biru hijau kuning hidup..

hmm.. tapi hari ni, keboringan aku terhadap gerai bos aku menjadikan aku langsung tidak mahu menjenguk gerainya. biar dia rasa. langsung tak mahu mendengar nasihat orang sekeliling. sekali sekala aku terfikir, jahatnya aku. tapi aku harap dengan aku buat macam ni, dia sedar dan tahu mana 1 perkara yang perlu dia buat. degil melampau2. boleh bos macam ni sangat menyemak kan otak aku.

aku seolah2 mogok. memang! aku mogok. aku tak mahu bekerja. aku tak mahu buat apa2 secara terpaksa.. dan sekarang aku tidak ikhlas.. sebab kerja yang tak ikhlas tak kan dapat pahala.. hehe..

so untuk memudahkan semua cerita itu, aku lari dan tidak langsung menunjukkan muka. hehe.. itu macam lari dari masalah je.. tak.. aku dah try selesaikan. tapi dia tak mahu dengar. act nya lebih.. mentang2 dia ade duit, aku ni tak de duit.. sesuka hati je boleh arah2 orang..

hmm.. tapi hari ni indah juga sebenarnya. kenapa? hehe.. aku jengjalan dengan si buah hati pengarang jantung.. waaa.. sejuk hati tengok muka dia.. gatal eh.. hahaha.. nasib dia ade, kalau tak, sudah tentu mogok ku masih berpanjangan..

dalam hidup ini, kita hidup bermasyarakat. tak salah kalau kita buat baik pada orang lain. dan tak salah kalau kita tolong orang yang memerlukan pertolongan. periktibaran yang aku dapat, jangan bersikap seperti bos aku tu.. tak de orang nak suka nanti.

kalau kita mahu hidup kita senang.. kita buat cara senang.. kalau kita buat baik pada orang, orang akan buat baik pada kita. orang yang tak waras je yang kita buat baik pada dia, dia buat jahat pada kita.. tapi, buat baik berpada2 buat jahat jangan sekali.. pesan arwah nenek aku.. :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: