RSS

Allah itu maha Adil..

hidup ni senang je.. tak de pun susah2. tapi sebenarnya kita yang menyusahkan hidup kita sendiri. hmm.. kekadang kita berusaha untuk menyenangkan hidup kita. tapi Allah datangkan jugak ujian untuk kita tahu, setakat manakah ketabahan hati kita..

ust PIEE pernah cakap, Allah tak kan uji kita kalau dia tahu kita tak mampu menjalani ujiannya. Allah jugak tak kan bagi ujian yang melampaui batas kemanusiaan kita..

betul.. aku bersetuju.. aku juga berpendapat macam tu, sebab Allah itu maha Adil.. Allah maha mengetahui apa yang kita perlukan..

aku kekadang terfikir, Allah itu memberi pada kita apa yang kita perlu.. bukan apa yang kita mahu.. kenapa? sebab kekadang apa yang kita mahu sebenarnya bukan menjadi keperluan kita.. Allah mengetahuinya.. kita hanya mampu merancang..

aku? sama jugak.. aku rancang. aku plan. aku buat semua yang aku mahu. kekadang aku tidak mendapatkannya.. tapi, yang aku tahu, aku sangat berpuas hati dengan hidup aku sekarang. aku bekerja. aku penat. balasannya aku dapat apa yang aku nak.. sangat puas hati..

tapi, kekadang aku jugak perlu memberi motivasi dan muasabah diri ku. kerana aku hanya manusia biasa yang ada banyak dosa dan kesalahan..

tapi aku yakin, Allah itu ada bersama ku. Dia sentiasa ada dan menolongku.. hanya aku kekadang mengabaikanNya.. bersyukur lah apa yang kita ada sekarang. kerana Allah memberi apa yang kita perlu sekarang,..

ya Allah, maha besar kuasa mu,.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: