RSS

wabak kah itu?

"sharing is caring.."

prof Megat selalu mengulangnya di dalam kelas. aku juga lah selalu tersenyum. tapi hati aku menidakkan. kenapa? entah. aku tidak pasti dengan hati jantung aku yang selalu menidakkannya.

aku terasa sharing kekadang perkara yang merimaskan aku. kenapa ini harus ku rasa kan ini di dalam hati.

tapi hari ni, prof Megat menyebutnya lagi. hati aku pada mula nya memang sangat menidakkan. entah. may be aku belum ada pengalaman itu.

semalam, 1 sms telah ku terima. mengatakan dia demam. aku pada mula nya memang tidak mempunyai apa2 perasaan. (memang aku seorang perempuan yang agak keras, may be laa.. itu pada pandangan ku saja. kamu lihat, kamu tahu. hehe) tapi bila ku baca sms itu berulang kali, dan ku terfikir tentang wabak yang melanda sekarang, hati ku mula terdetik bimbang.

adakah aku seorang yang agak caring. entah. aku pun tak pasti. yang aku pasti kala ini adalah, aku bmbgkannya..

suhu badan mencecah 38.1 eh, tinggi nya kataku dalam hati. tapi aku tidak menyuarakannya. nanti terbabas kata pulak.. takut jugak aku..

tapi aku hanya mengharap pada suatu kepastian.. aku mahu kan dia sembuh seperti sedia kala. aku mahu melihat 1 sinar di matanya yang bercahaya. aku mahu melihat jalur senyuman pelangi dia wajahnya ayu comel..

aku harapkan dia sihat dan kembali sedia kala. Amin..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: