RSS

green in colour..

kata orang, hijau adalah lambang keamanan. hijau sinonim dengan alam semula jadi. khususnya dengan pokok2 dan tumbuh2an. kadangkala juga hijau dikatakan membawa makna kesihatan, kesuburan, kemakmuran.

ade juga aku dengar hijau dikatakan mempunyai unsur2 cemburu, licik.. sesiapa yang meminati hijau, bermakna dia kuat cemburu.. kesimpulan yang aku buat. hehe. apakah sebenarnya makna disebalik warna hijau? aku pun kurang pasti..

yang pasti, aku tidak lah seorang yang obses kepada colour hijau. kenapa ye? hijau kekadang lawa di mata ku. tapi aku tidak langsung ingin meminati colour tu.

bagi aku, setiap orang mempunyai aura colour di dalam diri mereka. ade yang boleh dekati hijau, ade yang tak. contohnya aku. aku langsung tidak sesuai memakai baju yang berwarna hijau. kenapa dan mengapa?

salah 1 alasannya ialah, aku tidak meminati colour itu. aku pun tak tahu kenapa. yang pasti, aku tak menyukainya. janganlah kamu persalahkan hijau kerana dia tidak ku minati. hijau warna cantik. lembut. tapi ia tidak menarik di mataku ini.

alasan ke2, kata mak, bila aku memakai baju yang ber'colour' hijau, aku akan nampak lebih tua dari usia ku yang sepatutnya. jika usia ku sekarang 250 tahun. may be, aku akan nmpak lebih tua 30 atau 50 tahun menjadikan usia ku 280 atau 300 tahun..

aku tidak mahu mengaku yang diri ku telah tua. aku ingin selalu nampak muda. di sebabkan itu, aku suka kan colour pink. kerana ia menampakkan aku tetap seorang gadis yang selalu berumur 19 tahun. haha.

betul kah begitu? kamu boleh la cuba teori yang aku berikan ini. jika kamu lelaki yang berumur, pakai lah baju colour pink, mesti kamu nampak muda. ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

11 comments:

joegrimjow said...

baju pink=hensem

.ShazaSulaiman. said...

hee..but u kn0w wutt??
im seriously in luv wif green c0l0ur..
teng n amn..
hehe..
but n0t all 0f ma stuff green 0ke?
myb pink..
ehe..

FdausAmad said...

Gua nk ajak lu ngan kwn2 lu dtg kenduri kt blog gua..dapat FOLLOW baca doa skali lagi bagus kasik berkat..doa omputih pun xpa..chill

pink btol blog lu..

haruan tasek said...

hu..hu suruh pi ke arah pinky nie... tidak sekali. aku lelaki sejati

Kapten Luffy said...

aku suka biru

Cikgu Nort said...

kalo bangun tido...tgok kaler ijau... minda jd tajam..

Cikgu Nort said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

ye..xsume org minat kaler yg sama..
so xyah kesah suka kaler ape pun..
hik hik

piNky LuCiA said...

tak kesah kaler ape pun yang diminati, kaler itu adalah lambang kehidupan.. ;p

Queen said...

Green also represents envy!! Anw, jemput dtg blog lepak2 and follow.. chill!!

piNky LuCiA said...

okies.. no hall.. :)