RSS

mengalah ada baiknya..

kadang-kadang mengalah ada baiknya. tapi tak boleh laa selalu. kurang-kurang kita tahu erti tolak ansur dan nilai nya sebuah tolak ansur. kan? hehe..

tapi dalam hidup ni, kalau kita mengalah, tapi orang tu pulak buat hal, tak nak bertegur dengan kita, macam mana tu? bila kita senyum, dia tarik muka, bila kita say hai, dia berlalu pergi. bila kita msg or something like that laa, tapi dia tak jawab, bila kita ada, dah tentu dia tak datang dekat.. apa yang perlu kita buat? mengalah dan terus mengalah lagi ke? or tunggu je dia sapa kita balik?

hm.. susah jugak kalau berada di tengah-tengah hati orang yang sakit ni, hati kita, kita boleh jugak jaga sendiri, hati orang, tak larat wey nak jaga.. haha.. teruk betul dapat kawan macam aku ni..

tapi kalau ada sesuatu yang menyebabkan kenapa kita nak marah kat member, baik kita pergi settle cepat-cepat, kalau tak, parah jadiknya. dapat member macam aku ni.. okla.. yang serba tak kesah, yang tak ambil peduli. kalau dapat member yang kesah dan peduli, apa korang nak buat? aduhai...

tapi jalan terbaik yang aku terfikir adalah mengalah. kadang-kadang mengalah ada baiknya, kerana ia boleh menyejukkan satu pihak, tapi kalau kita dah mengalah tapi dia buat hal, itu..... "lu fikir laa sendiri".. huhu

mengalah itu banyak kebaikannya..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Kapten Luffy said...

hehe

mengalah juga satu 'politic art'

asal niat baik ;)

piNky LuCiA said...

btul3.. aku setuju.. asalkan ada kebaikan.. boleh saja kita mengalah... hehe..tp tak ley gak selalu.. huhu